Un element arhitectonic spectaculos al acestei cet??i l reprezint? drumul pavat, care porne?te din dreptul cap?tului dolinei ?i urc?, n pant? abrupt?, pn? pe terasa de sub platou, sub forma unei sc?ri, apoi trece prin turnul de poart? ?i se continu? pn? pe platoul cet??ii prin cteva trepte.

Drumul are l??imea de cca 3 m ?i este constituit din 4 sau 5 ?iruri de blocuri de calcar, nalte de cca 40 cm, cu laturile de 70 x 40 cm, ce au fiecare la partea superioar? cte o band? de 7-8 cm grosime. Blocurile erau nfipte n pant? pn? la acea band?, care r?mnea la suprafa??, dnd impresia unor lespezi nguste. n realitate, partea ngropat? n p?mnt este de trei ori mai mare dect cea vizibil?. Blocul urm?tor l nc?leca pe cel dinainte cu banda l?sat? liber?, dnd n acest fel aspectul de trepte. Prin aceast? metod? panta a fost puternic ancorat?, iar blocurile au r?mas nfipte n p?mnt ?i dup? dou? mii de ani, n ciuda nclina?iei mari a trenului.

C. Daicoviciu afirm? c? drumul pavat ncepea la intrarea n incinta II, unde s-au g?sit ni?te lespezi. Nu exist? dovezi suficiente c? ntr-adev?r a fost a?a. Pe de o parte, Incinta II este posterioar? drumului, care deservea intrarea n incinta I. Pe de alta, e pu?in probabil ca pe o lungime de 40 m drumul pavat s? se fi conservat att de bine, iar pe restul distan?ei de aproape 100 m s? nu se fi conservat deloc. Nu exist? elemente din acest drum mai jos de dolin?, cele cteva fragmente de blocuri de calcar nfipte n c?rare putnd proveni din zidul sau poarta cet??ii, ajunse mai jos datorit? nclina?iei mari a pantei.

Starea de conservare a drumului este n ansamblu destul de bun?, ns? n partea dinspre dolin? blocurile au nceput s? alunece cu tot cu solul de sub ele, reclamnd de urgen?? lucr?ri de consolidare.

nainte de a ajunge la poarta cet??ii, din acest drum se desprinde o ramifica?ie care duce spre o cl?dire cu absid? de pe aceea?i teras? de sub platou. Aceast? ramifica?ie str?bate teren plan, prin urmare este alc?tuit? din lespezi sau blocuri drepte a?ezate pe sol, pe dou? rnduri. L??imea sa este mai mic? dect cea a drumului principal, avnd doar 1-1,20 m.