Un element arhitectonic spectaculos al acestei cet??i îl reprezint? drumul pavat, care porne?te din dreptul cap?tului dolinei ?i urc?, în pant? abrupt?, pân? pe terasa de sub platou, sub forma unei sc?ri, apoi trece prin turnul de poart? ?i se continu? pân? pe platoul cet??ii prin câteva trepte.
Drumul are l??imea de cca 3 m ?i este constituit din 4 sau 5 ?iruri de blocuri de calcar, înalte de cca 40 cm, cu laturile de 70 x 40 cm, ce au fiecare la partea superioar? câte o band? de 7-8 cm grosime. Blocurile erau înfipte în pant? pân? la acea band?, care r?mânea la suprafa??, dând impresia unor lespezi înguste. În realitate, partea îngropat? în p?mânt este de trei ori mai mare decât cea vizibil?. Blocul urm?tor îl „înc?leca” pe cel dinainte cu banda l?sat? liber?, dând în acest fel aspectul de trepte. Prin aceast? metod? panta a fost puternic ancorat?, iar blocurile au r?mas înfipte în p?mânt ?i dup? dou? mii de ani, în ciuda înclina?iei mari a trenului.
C. Daicoviciu afirm? c? drumul pavat începea la intrarea în incinta II, unde s-au g?sit ni?te lespezi. Nu exist? dovezi suficiente c? într-adev?r a fost a?a. Pe de o parte, Incinta II este posterioar? drumului, care deservea intrarea în incinta I. Pe de alta, e pu?in probabil ca pe o lungime de 40 m drumul pavat s? se fi conservat atât de bine, iar pe restul distan?ei de aproape 100 m s? nu se fi conservat deloc. Nu exist? elemente din acest drum mai jos de dolin?, cele câteva fragmente de blocuri de calcar înfipte în c?rare putând proveni din zidul sau poarta cet??ii, ajunse mai jos datorit? înclina?iei mari a pantei.
Starea de conservare a drumului este în ansamblu destul de bun?, îns? în partea dinspre dolin? blocurile au început s? alunece cu tot cu solul de sub ele, reclamând de urgen?? lucr?ri de consolidare.
Înainte de a ajunge la poarta cet??ii, din acest drum se desprinde o ramifica?ie care duce spre o cl?dire cu absid? de pe aceea?i teras? de sub platou. Aceast? ramifica?ie str?bate teren plan, prin urmare este alc?tuit? din lespezi sau blocuri drepte a?ezate pe sol, pe dou? rânduri. L??imea sa este mai mic? decât cea a drumului principal, având doar 1-1,20 m.